Loading...

Warenkorb

(0) Zwischensumme: 0,00 €

Sie haben keine Artikel im Warenkorb.

Bilingual Education in Primary School

Aspects of Immersion, CLIL, and Bilingual Modules


Herausgeber: Daniela Elsner, Jörg-U. Keßler
ISBN: 978-3-8233-6782-6
eBook-ISBN: 978-3-8233-7782-5
Artikelnr.: 16782
Seiten: 176
Einband: kartoniert
Erscheinungstermin: 13.03.2013

ebook



Kategorien:
Sprachwissenschaften | Angewandte Linguistik | Arbeitstechniken und Methoden | Fremdsprachendidaktik/ Deutsch als Fremdsprache | Spracherwerb, Zweitspracherwerb, Schrifterwerb | Lehrbücher | narr studienbücher | Neuerscheinungen | März 2013 |
Keywords:
Immersion, Zweisprachiger Unterricht, Referendare, Primarstufe, mehrsprachig, bilingual, Bilingual Modules, Bilingual Modules, CLIL, Immersion, Grundschule

Verfügbarkeit: sofort lieferbar

19,99 €
inkl. 7% MwSt., zzgl. Versandkosten

Details

Bilinguale Unterrichtsformen sind in einem mehrsprachigen Europa derzeit stark angesagt, sowohl in der Grund- als auch der Sekundarschule. Diese Einführung gibt einen guten Überblick über aktuelle Forschungsergebnisse, Konzepte, Fragen und Praktiken des bilingualen Unterrichts in der Primarstufe. Das Buch wendet sich gleichermaßen an Lehrkräfte, Referendare und Studierende und informiert über Chancen und Grenzen, die bei der Einführung bilingualer Unterrichtsprogramme wie CLIL, Immersion oder bilingualer Module berücksichtigt werden müssen. Jedes Kapitel enthält eine Kurzzusammenfassung, vor- und nachbereitende Fragen zum Text sowie Literaturempfehlungen zu den einzelnen Bereichen.

Bilingual education has become a major trend throughout multilingual Europe both at primary and secondary school level. This book offers a concise and reader-friendly introduction to bilingual teaching and learning at primary school level. It provides a state of the art overview of current approaches, issues, research results, and teaching practices of bilingual education at primary schools. The book is written by renowned experts in the field of bilingual education and addresses university students, teacher trainees as well as in-service-teachers. It can be used for self study purposes as well as for university seminars. The authors focus on goals, chances and challenges of the integration of bilingual teaching and learning programmes such as CLIL, Immersion, or Bilingual Modules as well as valid and practice-oriented assessment of bilingual classrooms and learners. Each chapter includes a short introduction, pre- and post-reading activities, suggestions for review, reflection, and research on each of the topics and is accompanied by further reading suggestions. The book is completed by a glossary, a bilingual sample module, a detailed bibliography, and a subject index.

Sarah Hart, LinguistList 24.4586; 11/2013:
„Beyond being ideal for a language pedagogy class, it is also a superb read for language educators who wish to employ forms of bilingual education in their classrooms. (…) This volume not only shows how successful bilingual education can be, it acts as a manual and explains how to bring this success to the reader’s own classroom. (…) This volume does a wonderful job of clearly explaining the current and past situation of primary bilingual education in Germany, as well as motivate the reader and convince him/her of the many benefits to introducing bilingual education to our youth.”
Die vollständige Besprechung finden Sie hier: https://linguistlist.org/pubs/reviews/get-review.cfm?SubID=18688308

Bibliographie Moderner Fremdsprachenunterricht 2014-1

Schreiben Sie Ihre eigene Kundenmeinung

Nur registrierte Kunden können Bewertungen abgeben. Bitte melden Sie sich an oder registrieren Sie sich